lamentare.blogg.se

Gnällblogg.

Sjukdom.

Publicerad 2013-12-29 23:08:00 i Gnäll, Positivt,

Nu börjar det verkligen verkligen bli för mycket. Alldeles för mycket... Självhatet växer sig djupare och starkare hela tiden och mina tankar är bara självdestruktiva. Det har gått så långt så jag känner att det kanske vore bättre om jag var helt ensam, jag känner mig som en sjukdom som jag måste hålla borta från folk. Jag vill inte utsätta folk för mig. Jag känner mig inte som en människa längre, jag känner mig som ett virus. En sjukdom. Jag känner mig som självhat.
Jag börjar få panik för det här är... vidrigt. Jag trodde verkligen att det skulle släppa efter ett tag men som det är nu så blir det bara värre och värre. Jag vet fan inte hur jag ska orka.
Jag förtjänar nog det här, det är nog meningen.... Jag är en dålig människa och jag förtjänar inte att må bra.
 
Det står överallt att man ska prata med folk, och jag försöker men det känns som att ingen hör mig... Jag vet inte om jag förklarar dåligt eller om folk inte orkar helt enkelt, men samtidigt kan jag inte vara helt ärlig för det skulle bara oroa dem.... tror jag. Och ingen kan ju hjälpa mig, så varför ska jag prata med någon? Det spelar ingen roll vad folk säger, jag är inte mottaglig. Jag drunknar, det känns verkligen som att jag drunknar och ingen kan dra upp mig och jag tar mig inte upp. Jag vill bara bli räddad.... räddad ur den här skiten för jag är så jävla körd. Jag kan inte bli räddad... Jag vill inte vara såhär mer. Jag vill inte känna såhär mer. Jag ser ingen utväg. Jag vet inte vad jag ska göra...... Jag känner mig så fruktansvärt ensam, så äckligt fruktansvärt ensam. Jag vill inte känna så men jag kommer inte ur det.
 
Jag är så jävla rädd att det är för sent. Att jag är för trasig för att lagas... Jag är så jävla rädd att jag inte ska få komma till en psykolog i tid och jag är så jävla rädd att psykologen inte ska kunna hjälpa mig.
Jag är så jävla rädd.

_____________________________________________________________

Bara för att det är så längesedan så ska jag skriva tre positiva saker:

1. Förkylningen är inte så speciellt jobbig än, jag har inte fått någon speciell hosta än, är bara irriterad i halsen och jag har inte tappat smak och luktsinnet än så det är ju bra. Får se hur länge det håller i sig. Och när hostan väl drar igång så har jag redan cocillana hemma så det känns tryggt och bra.

2. Jag väger 75 kg nu, vilket innebär att jag har gått ned 28 kg och bara har ca. 12 kg kvar till dit jag vill komma.

3. Jag har börjat spela minecraft igen och spelar det ordentligt för första gången och njuter faktiskt av det.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggens enda syfte är att jag ska få gnälla av mig när jag mår dåligt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela