lamentare.blogg.se

Gnällblogg.

Nyårsångest, ensamhet.

Publicerad 2013-12-31 03:24:33 i Gnäll,

Jag börjar gruva mig ordentligt inför imorgon.... Det är första gången på många år som jag kommer vara ensam på nyår. Nyår brukar alltid kännas värre än alla andra dagar när det gäller ensamhet. När jag var tonåring så var jag på gränsen till att ta mitt liv varje nyår men klarade aldrig av det, slutade med att jag skar mig istället.

Jag är väldigt rädd inför imorgon, rädd för hur det kommer kännas. Jag vet ju inte, det kan ju gå bra, men ångesten och ensamheten som jag känner redan nu talar för att det nog inte kommer göra det.
Jag vill bara inte vara ensam.... Men jag får väll försöka sova bort kvällen eller något.
 
 

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2013-12-31 03:47:45

Jag förstår din ångest, och jag har känt av den jag med. Om inte annat kan du ju möta mig på betapet om du får det jobbigt imåra (idag då egentligen)! :)

Postat av: Stina

Publicerad 2014-01-01 14:00:11

Det är ju oftast vi högtider som man känner sig mest ensam, men det bör du inte göra. Du är inte ensam! Och så fort jag blivit frisk så kan vi hänga, förhoppningsvis redan imorgon! Eller till helgen!

Jag brukar ju alltid noja inför min födelsedag och nyår eftersom man blir ett HELT ÅR äldre eller att det har gått ett HELT ÅR sedan sist. Men sanningen är ju att det är bara en dag, vi räknar det bara som ett helt år. Och när man tänker på det sättet är det lite lättare tycker jag.

Nu är 2013 över med allt vad det innebär. Allt det bra kan vi spara i minnen och allt det dåliga kastar vi iväg och tänker på hur mycket bättre 2014 kommer att bli. Puss på dig vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggens enda syfte är att jag ska få gnälla av mig när jag mår dåligt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela