lamentare.blogg.se

Gnällblogg.

Antidepp - biverkningar

Publicerad 2013-12-14 00:52:54 i Gnäll,

I måndags började jag med antidepp, jag orkar inte skriva om läkarsamtalet och så för jag har skrivit om det så mycket på andra ställen så jag känner inget behov av det.
 
Biverkningarna som jag har fått än så länge: illamående, trötthet, sömnighet, sömnlöshet, hunger, yrsel.
Det jobbigaste är hungern och jag förstår varför det är så lätt att gå upp i vikt när man börjar med antidepp. Jag måste verkligen tänka på när jag äter och så, så jag inte äter för ofta. Jag har fan lyckats gå ned från 103 till 77 kg, jag vägrar gå upp i vikt igen för det kommer inte påverka min psykiska hälsa positivt.
Jag är väldigt glad över att jag inte har fått några biverkningar som påverkar min psykiska hälsa än, inte mer ångest, inte starkare självmordstankar, inte djupare depression o.s.v. Hoppas det håller i sig.
 
 
Ikväll är det... som det är. Jag vet inte vad jag ska känna.... jag känner mig sorgsen, orolig, lite ensam, rädd och självkänslan är inte på topp... Jag fick ett ryck där jag kände mig snygg och bra typ, men för några dagar sedan återgick det till att jag känner mig skit ful igen, men det kanske är lika bra... jag vet inte.
Har inte gymmat i veckan heller för att jag är så trött hela tiden på grund av medicinen, får se om jag tar mig iväg på söndag.
 
Aja, nu ska jag återgå till hungern och musikhjälpen.
 
adieu

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-12-14 18:17:19

Vad tråkigt att det är så mycket biverkningar :/
Jag ska försöka ta mig iväg till gymmet i veckan, vi kan ju försöka gå samtidigt någon dag :) Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggens enda syfte är att jag ska få gnälla av mig när jag mår dåligt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela