lamentare.blogg.se

Gnällblogg.

5 år utan mamma.

Publicerad 2013-12-24 01:26:00 i Mamma,

Nu har det gått fem år... fem jävla år. Det känns så sjukt och så fel... Det är så lång tid och ändå känns det som att det var igår. I år är det dock värre än någonsin, för i år är det så mycket runt om... så mycket som gör ont, så mycket som ger mig ångest och gör mig olycklig.
Idag vill jag egentligen bara sörja mamma, i lugn och ro, men det går inte för det är så många andra tankar som fyller mitt huvud.
Jag tänker inte så mycket på henne längre... inte som förut. Självklart dyker hon upp i mina tankar ofta, men inte på samma sätt. Jag brukar tänka på henne på julen, det är då som jag kan släppa lös känslorna och sakna henne.... men inte i år. I år är det för mycket annat.... om jag dessutom ska sörja henne.. det blir för mycket. Jag orkar inte.
Känslorna är ju där ändå, såklart, men så länge jag inte tänker för mycket så kan jag ändå hålla dem på avstånd.
Jag vet att jag borde, men jag orkar verkligen inte... Jag kan inte hantera det nu.
 
Älskade fina underbara mamma, jag saknar dig så fruktansvärt mycket och skulle verkligen behöva dig nu. Jag hoppas att du har det underbart vart du än är, det förtjänar du. Jag älskar dig för alltid och alltid.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-12-24 10:20:20

Vad fint skrivet<3 jag hoppas du tar dig tid att vara själv idag som du ville och tänka på Carina och ingenting annat. Det är svårt att försöka fokusera, men det är så befriande på något sätt. Jag brukar försöka tänka att det är en dag som vilken annan som helst, även fast det är precis tvärtemot det. Man kommer ju alltid minnas den dagen speciellt.

Jag skriver som en fin bloggerska skrev på sin blogg idag: "Hoppas ni får den finaste av julaftnar och får ni inte det är den ju i alla fall över imorgon." Puss på dig älskade Elin! <3

Svar: Jag har bara så ont i huvudet idag så jag fungerar inte riktigt, det vore skönt om man kunde få sörja i lugn och ro utan att det känns som att huvudet ska explodera.
Det var väldigt fint skrivet, det är ju faktiskt bara en dag :) Puss älskade finaste bästa Stina <3
Elin Engstrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggens enda syfte är att jag ska få gnälla av mig när jag mår dåligt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela